Recreatief vlakwater kajakken of kanoën is, echte vrijheid op het water. Stel je voor, je stapt je kajak of kano in en vaart naar de mooiste plekken van de omgeving. Bij kanovereniging Flevo is iedereen welkom om recreatief met ons mee te gaan, jong, oud, zondagsvaarder, kano- of kajak- , fanatieke peddelaar, met of zonder rugzakje. kajakken of kanoën , dat is bootje varen op eigen kracht.

Doorklief de golven of laat je wiegen door een zacht kabbelend watertje en geniet van de natuur en al het andere in jouw nabijheid en van het moment. In een kano op het water krijg je een heel ander perspectief op de omgeving, het leven om je heen, het groen en de mooiste luchten. Met gelijkgestemden er op uit, of alleen jij en het water, maar altijd lekker buiten. In het hoofdseizoen varen we in groepsverband toertochten op woensdagavond, vrijdagavond en zondag- of maandagmorgen. Vermeld op de website in “Agenda

Als lid, bezit je een sleutel van het clubgebouw en kun je 24/7 individueel het water op gaan of met iemand afspreken om samen te varen.
De foto/praat- en WhatsApp-groep is ons communicatiemiddel hiervoor.

Regelmatig gaan we met de auto en botenwagen naar een ander vaargebied. De toercommissie regelt diverse toertochten en ook weekenden elders in ‘n waterrijk gebied. Ook uitwisselingen met andere clubs komen voor, via onze website kun je ook de agenda en de nieuwsbrief met meer details raadplegen.
Wij hebben 2 botentrailers beschikbaar, zo kom je nog eens ergens en halverwege houden we altijd ’n pauze picknick of nemen wij plaats op een gezellig terras langs het water.

Contact toerkommissie: toercommissie@kv-flevo.nl
Bart Meilink, 0653820987