Kanovereniging Flevo
telt ongeveer 130 leden, variërend in leeftijd van 6 tot 88 jaar. Wij varen het hele jaar rond. De meeste leden varen op vlak water, dat wil zeggen vaarten en sloten. Wij hebben ook een groep die het grootwater op gaan o.a. het Markermeer en de Waddenzee, beiden recreatief. Wanneer mogelijk varen wij een volle maand tocht en ons jaarlijkse lichtjestocht is ook populair bij onze club.

Op het water kom je helemaal tot rust.
Je vaart op plaatsen waar je anders niet kunt komen.

Kanovaren is geen dure sport.
De contributie is laag.
Actuele prijzen zie lidmaatschap.
Het eerste jaar mag een boot van de vereniging gebruikt worden en daarna wordt van het nieuwe lid verwacht dat hij/zij zelf een boot aanschaft.

Elke woensdagavond en vrijdag
varen we in clubverband van 19.00 tot 20.30 uur in de directe omgeving, vanaf april tot half oktober.

Een stukje verder
Regelmatig varen we tochten elders in Noord-Holland of daarbuiten. Dat doen we meestal op een zondag of maandag, minimaal 1 auto met trekhaak is dan belangrijk, we rijden dan met zo min mogelijk auto’s, zoveel als mogelijk met elkaar mee. De kosten hiervoor worden evenredig onder de meerijders verdeeld.

Kamperen doen we ook.
Onze tourcommissie organiseert ook kampeerweekenden.

Ga je liever alleen op pad?
Dat kan natuurlijk ook. Zodra je een eigen kano hebt, krijg je een sleutel van de kanoloods en kun je op elk willekeurig moment een tochtje varen.

In de wintermaanden varen we ook wanneer mogelijk en in de juiste kleding. Op vrijdagavond om 19.00 is er kanofitness
Belangstelling?  Kom eens bij ons langs tijdens onze clubavond op vrijdagavond van 20.00 tot 23.00 of maak een afspraak met Edwin (06-55 120 343).

Je kunt ons vinden in het Dwaalpark in de Grote Waal. Vanaf het station De Weel oprijden, aan het einde daarvan links afslaan en de weg blijven volgen tot je aan je linkerhand het bord KV Flevo ziet (naast Papiermolen 78). Een smalle asfaltweg (auto’s toegestaan) gaat daar het park in. Naast een parkeerplaats is er ook een afsluitbare fietsenstalling.