Als je 8 jaar bent en in het bezit van een zwemdiploma kun jij je bij ons aanmelden als Jeugdlid.
Spelenderwijs leer je de diverse kajaktechnieken en doe je ervaring op in verschillende omstandigheden. Van april tot oktober kun je onder begeleiding elke woensdag- en vrijdagavond om 19.00 uur het water op. Als de avonden te donker zijn kijken we voor opties overdag. We starten onze tochtjes in het naastgelegen park en recreatiegebied. Bij voldoende vaardigheden en uithoudingsvermogen worden de vaarroutes uitgebreid en gaan we op avontuur in de aansluitende polder of zelfs verder.

Als jeugdlid mag je het eerste jaar gebruik maken van het verenigingsmateriaal zoals: kajak, peddel en zwemvest. In dit eerste jaar ga je ontdekken wat voor materiaal de komende jaren bij jou past en kun je advies krijgen bij het maken van een goede keus voor de aanschaf van jouw eigen materiaal.

Na het opdoen van voldoende kajakvaardigheden behoort ‘n tochtje in ‘n ander vaargebied, en zelfs ’n weekend kamperen tot de mogelijkheden.

Samen plezier beleven op het water en genieten van wat je ziet in de natuur om je heen is een waardevolle tijdsbesteding, bouwen aan voldoende conditie helpt om dit relaxed te kunnen doen. Wij zijn geen wedstrijdclub, maar kunnen jou, als je dat later wilt, daar wel in adviseren.

Kijk hier voor meer info over het lidmaatschap zelf.

Meer info: 06-53820987 (Bart) of via: jeugdcommissie@kv-flevo.nl